Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

     Τελείωσαν και φέτος οι Πανελλήνιες εξετάσεις  με αδικίες  σε βάρος των εξεταζομένων.Θα μου πείτε ότι μόνο φέτος γίνονται αυτές οι αδικίες? Ασφαλώς όχι! Από τότε που ήμουν υποψήφιος βίωσα την αδικία και από τότε την παρακολουθώ σχεδόν κάθε χρόνο από τη μεριά του καθηγητή.Θέλω όμως να τονίσω τη λέξη φέτος για τον απλούστερο λόγο ότι φέτος λόγω οικονομικής κρίσης οι μαθητές και οι οικογένειες τους έχουν φθάσει στα όρια τους.
     Ας δούμε αναλυτικά την αδικία. Αναφέρομαι στα θέματα που βάζουν στους υποψηφίους θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης στα Μαθηματικά στη Φυσική ακόμη και στη Χημεία.Δεν θα αναφερθώ στο φετινό λάθος θέμα της Φυσικής γιατί  αυτό και μόνο απασχόλησε τόσο πολύ την κοινή γνώμη και με βάση αυτό το θέμα δικαίως το Υπουργείο Παιδείας και η κεντρική επιτροπή των Πανελληνίων Εξετάσεων δέχτηκαν τόσες αρνητικές κριτικές από την κοινωνία.
     Θα αναφερθώ στο μάθημα που διδάσκω στα σχολείο δηλαδή τα Μαθηματικά. Κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια. Έτσι και φέτος έβαλαν Θέματα δύσκολα τα οποία δεν αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο , θέματα που για να λυθούν θέλουν <<τα κολπάκια>> ή τις <<πατέντες>> όπως λένε οι μαθητές.Αυτές τις <<μεθόδους>> που δεν είναι τίποτα άλλο από φορμαλιστικές, κατευθυνόμενες λύσεις που αγγίζουν τα όρια της παπαγαλίας τις γνωρίζουν οι λίγοι οι καλοί <<φροντιστές>>. Αυτοί οι καθηγητές διορισμένοι ή αδιόριστοι , νόμιμοι φροντιστές ή όχι, αυτοί είναι οι καθηγητές με το <<όνομα>> . Αυτοί είναι οι καθηγητές που <<πιάνουν>> τα θέματα άρα σ΄αυτούς πρέπει να πάνε οι δυστυχισμένοι οι γονείς για να τα <<ακουμπήσουν>>.
    Προσωπικά δεν έχω τίποτα μ΄αυτούς τους συναδέλφους..Οι άνθρωποι αυτοί προφανώς θα κάνουν καλά τη δουλειά τους για να τους προτιμούν οι μαθητές.Εγώ τα βάζω με τις εκάστοτε επιτροπές που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας για να βάλει τα θέματα.Και τους ρωτώ ευθέως.Γιατί βάζετε τέτοιου είδους θέματα? Γνωρίζετε βέβαια ότι τα θέματα αυτά δεν αντιστοιχούν σε θέματα που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο (αναφέρομαι στο τρίτο και κυρίως στο τέταρτο θέμα γιατί τα θέματα των μαθηματικών είναι κλιμακούμενης δυσκολίας οπότε το πρώτο θέμα είναι θεωρία και ερωτήσεις θεωρίας άρα είναι μέσα από το βιβλίο ενώ το δεύτερο θέμα είναι κυρίως ασκήσεις που υπάρχουν παρόμοιες στο σχολικό βιβλίο).θα μου πούνε αυτοί οι κύριοι ότι τα θέματα αυτά λύνονται με βάση τη θεωρία του βιβλίου απλά το τρίτο και το τέταρτο θέμα είναι πιο δύσκολα απαιτούν περισσότερο διάβασμα και μπαίνουν για ξεχωρίσουν οι μαθητές  σε καλούς πολύ καλούς και άριστους.
    Τους απαντώ με τη σειρά μου. ΌΧΙ Κύριοι κάνετε λάθος . Το λάθος σας αποδεικνύεται περίτρανα από το μεγάλο ποσοστό των μαθητών που γράφουν κάτω από τη βάση.Εσείς βάζετε τέτοιου είδους θέματα ή από complex ή γιατί εξυπηρετείτε συμφέροντα μεγάλων φροντιστηρίων των Αθηνών ή  μεγάλων εκδοτικών οίκων. Γιατί δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα φροντιστήρια των Αθηνών είναι πάντα μέσα στις καινούργιες <<πατέντες>> το διαφημίζουν άλλωστε ή δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι που ασχολούνται με τα βοηθήματα των εξετάσεων λανσάρουν σχεδόν κάθε χρόνο τουλάχιστον ένα βιβλίο είτε γνωστού καταξιωμένου συγγραφέα-φροντιστή ή καινούργιου συγγραφέα που και στις δύο περιπτώσεις  εμφανίζουν <<πρωτότυπες ασκήσεις>> με <<καινούργιους τρόπους
επίλυσης>>.
   Μ΄αυτό το τρόπο βάλλεται το δημόσιο σχολείο βάλλονατι τα Μαθηματικά.Γιατί έρχονται πάρα πολλοί καλοί μαθητές,  άριστοι μαθητές οι οποίοι δεν προτιμούν να δώσουν στη θετική και τεχνολογική κατεύθυνση , επειδή φοβούνται ότι δεν θα γράψουν Μαθηματικά, όσο και να διαβάσουν, εξαιτίας αυτών των θεμάτων.
    Καλό θα είναι την επόμενη χρονιά το Υπουργείο Παιδείας να αλλάξει τακτική και για λόγους ίσης μεταχείρισης όλων των εξεταζομένων , να ορίσει επιτροπή που θα βάζει θέματα στα Μαθηματικά κλιμακούμενης μεν δυσκολίας για  τα οποία  θα υπάρχουν λυμένα παρεμφερή θέματα στο σχολικό βιβλίο και οποία θα έχουν διδαχθεί σε όλα τα σχολεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου