Ξεκινώντας από
τα τυπικά ευχολόγια : Καλή σχολική
χρονιά, καλή επιτυχία στους υποψηφίους
των Πανελλαδικών Εξετάσεων , εισέρχομαι κατ ευθείαν στο θέμα.
Τα
σχολεία μας ή καλύτερα Για τα σχολεία μας …….πιο συγκεκριμένα : Τι
σχολείο θέλουμε; Ποιοι είμαστε εμείς που το θέλουμε; Τι κοινωνία είμαστε; Τι είδους πολιτικές ,
οικονομικές, κοινωνικές συνθήκες βιώνουμε , βιώνουν τα παιδιά μας;
Ας ξεκινήσω από το τελευταίο . Οι
συνθήκες που βιώνουν τα παιδιά μας ,
βιώνει η Ελληνική οικογένεια, δεν είναι οι καλύτερες. Φτώχεια ανεργία ,
ανασφάλεια , απαισιοδοξία για το μέλλον ,είναι
η τραγική καθημερινότητα. Η κρίση οικονομική , πολιτική , κοινωνική βρίσκεται
παντού. Βρίσκεται δίπλα μας , μέσα στο σπίτι μας. Τα παιδιά μας τη ζουν
καθημερινά. Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να τη μετριάσουμε; (Δε λέω να την
αποτρέψουμε γιατί δεν είμαι ουτοπιστής.)
Για
να απαντήσω σ’ αυτό το ερώτημα πρέπει να απαντήσω πρώτα σε αυτό που έθεσα
παραπάνω. Τι κοινωνία είμαστε; Εάν είμαστε κοινωνία δημοκρατική , μαχόμενη, μια
κοινωνία που στηρίζεται στην αλληλεγγύη και στην αγάπη των μελών της , μπορούμε
να κάνουμε πολλά. Εάν είμαστε κάτι διαφορετικό
δε μπορούμε να κάνουμε απολύτως τίποτα. Μοιραία αυτή η κρίση ,που
κατασκεύασαν αυτοί που ορίζουν τη τύχη
μας και το μέλλον μας, θα μας πηγαίνει εκεί που αυτοί θέλουν , σε δύσκολα
μονοπάτια…….
Ποιοι είμαστε εμείς κι τι είδους
σχολείο θέλουμε; Είμαστε πολίτες γονείς
, καθηγητές, μαθητές. Έχουμε ευθύνες , υποχρεώσεις , όχι μόνο δικαιώματα. Εάν
είμαστε μέλη της Δημοκρατικής – μαχόμενης κοινωνίας που προανέφερα, εάν έχουμε
έστω και λίγη ενσυναίσθηση για τα
προβλήματα του διπλανού μας, τότε θέλουμε ένα Δημοκρατικό, Ελεύθερο ,
Αντιρατσιστικό Σχολείο.
Θέλουμε: Δημοκρατικό Σχολείο. Δηλαδή ένα σχολείο χωρίς κατάχρηση εξουσίας και
ψευτοδύναμης από οποιονδήποτε σε οποιονδήποτε. Είτε αυτός είναι
διευθυντής , καθηγητής, γονέας, μαθητής. Ένα σχολείο αγάπης ,
αλληλεγγύης , συναδελφικότητας, χωρίς
μαθητοδικεία , χωρίς <<λαϊκά δικαστήρια>> από αδαείς, κακοπροαίρετους ,
επικίνδυνους που βάλλουν εναντίον των
υποτιθέμενων <<εχθρών>> δηλαδή των καθηγητών, διευθυντών, μαθητών.
Ένα σχολείο στο οποίο επιτρέπονται τα ακούσια , ανθρώπινα λάθη, στο οποίο όλοι
μπορούν και πρέπει να ζητούν συγνώμη όταν δείχνουν ειλικρινή μεταμέλεια .
Θέλουμε: Ελεύθερο Σχολείο. Δηλαδή ένα σχολείο που μπορεί να
πει ο οποιοσδήποτε τη γνώμη του, το προβληματισμό του , την αντίρρηση του χωρίς
τα λεγόμενα του να παρερμηνεύονται σκόπιμα. Ένα σχολείο που δεν ασκείται βία, δεν ασκείται καταπίεση.
Θέλουμε: Αντιρατσιστικό Σχολείο. Δηλαδή ένα σχολείο , κατά του παραμικρού
ρατσισμού μεταξύ των μελών π.χ. καλών – κακών μαθητών, χοντρών-λιγνών κ.λπ. ,
κατά του ακραιφνή ρατσισμού π.χ.
διαφορετικών εθνοτήτων ή φυλών.
Ας μη ξεχνάμε ότι ζούμε σε μια νέα
εποχή που δεν υπάρχουν σύνορα, δεν
υπάρχουν φραγμοί. Υπάρχουν τα μέσα κοινωνικής επικοινωνίας που δυστυχώς ή
ευτυχώς μας φέρνουν πιο κοντά.
Καλή Σχολική Χρονιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου