Ονομα: Γεράσιμος
Επώνυμο: Βινιεράτος
Επάγγελμα: Μηχανικό ς Εμπορικού Ναυτικού Α Τάξεως
Κάτοικος : Σάμης
Ηλικία: 53
Ερώτηση : Τι θυμάσαι
από το παλιό λιμάνι της Σάμης?
Απάντηση: Ήταν ένα μικρό λιμάνι κοντά στο Λιμεναρχείο, παρ’
όλα αυτά ήταν το βασικό λιμάνι της Κεφαλονιάς. Ερχόντουσαν τα καράβια (κυρίως
επιβατικά) από Πάτρα , Αστακό, Λευκάδα, Ιθάκη και Νυδρί. Ύστερα γύρω στο
1986-1987 μεγάλωσαν την προβλήτα και
έπιαναν μεγαλύτερα πλοία . Ερχότανε τα καράβια από Ιταλία και έτσι άνοιξε ο τουρισμός της
Κεφαλονιάς.
Ερώτηση: Πώς βλέπεις το λιμάνι σήμερα?
Απάντηση: Έχουν υποβαθμίσει το λιμάνι. Πήραν τη γραμμή Σάμης – Πάτρας αδικαιολόγητα χωρίς να το περιμένει κανείς . Όλη η Κεφαλονιά
που εξυπηρετούταν από εδώ, τώρα ταλαιπωρείται. Οι άνθρωποι του Ληξουρίου,
της Πυλάρου , της Ερίσσου που θέλουν να
ταξιδέψουν, ξεκινούν από τα βαθιά χαράματα για να πάνε στο Πόρο. Αυτή η
απόφαση, σε συνδυασμό με το κλείσιμο τραπεζών, ΟΤΕ, ΙΚΑ και δημόσιων υπηρεσιών
, έχει
οδηγήσει την πόλη της Σάμης σε οικονομικό μαρασμό . ‘Έχει γίνει μια
κωμόπολη που συνεχώς παρακμάζει.
Ερώτηση: Ποιο προβλέπεις ότι θα είναι το μέλλον του λιμανιού
της Σάμης?
Απάντηση: Εάν οι
αρμόδιοι δεν ενδιαφερθούν να βρουν λύσεις για τα παραπάνω προβλήματα, η Σάμη θα
καταντήσει χωριό. Θα υποβαθμιστεί και άλλο ,ο κόσμος θα φύγει από τον τόπο γιατί δεν θα έχει δουλειά.
Αυτό θα είναι κακό όχι μόνο για τη Σάμη αλλά και για όλη τη Κεφαλονιά.
Ερώτηση: ‘Έχετε να προτείνεται κάποιες λύσεις ώστε να
αποφευχθεί αυτή η οδυνηρή για το τόπο συνέπεια?
Απάντηση: Πρέπει οπωσδήποτε να ξαναμπεί το καράβι στη γραμμή
Πάτρα – Σάμη και να γίνει η κύρια γραμμή της Κεφαλονιάς. Επίσης πρέπει να
επανέλθουν οι υπηρεσίες που έφυγαν και
να ανασυσταθεί ο Δήμος Σάμης.
Ερώτηση: Ποια γραφική ιστορία θυμάσαι από το λιμάνι?
Απάντηση: Επειδή το καράβι έφευγε πάντα στην ώρα του, είχε
σαν αποτέλεσμα ένας γραφικός τύπος του Αργοστολίου που πουλούσε λαχεία να πάθει
το εξής κάζο.
Είχε πάει στο φούρνο να πάρει ψωμί και ξεχάστηκε. Μόλις
άκουσε το καράβι να σφυρίζει, κατάλαβε ότι το καράβι ετοιμαζόταν να φύγει,
οπότε έτρεξε να το προλάβει. Δεν πρόλαβε τον καταπέλτη που ανέβαινε και
προσπάθησε να πηδήξει πάνω σ’ αυτόν για να μπει στο καράβι. Αποτέλεσμα ήταν να
πέσει στη θάλασσα χωρίς να ξέρει μπάνιο. Ευτυχώς για αυτόν βρέθηκε πιο
ψύχραιμος ο Λογιστής του πλοίου ο οποίος
βούτηξε στη θάλασσα και τον τσάκωσε και δεν πνίγηκε. Ταυτόχρονα ο καπετάνιος
έκανε <<κράτει>> στις μηχανές και δεν έπαθαν τίποτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου