Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

   Ο σημερινός τίτλος του άθρου είναι μια παράφραση από την ταινία που άφησε εποχή το 1979 (όταν αποφοίτησα από το Λύκειο της Ιωνιδείου του Πειραιά και μπήκα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών). Η ταινία αυτή , δεν ήταν άλλη , από την ταινία του αείμνηστου σκηνοθέτη Νίκου Παναγιωτίδη με τίτλο <<Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα>>. με πρωταγωνιστές τους Άλκη Παναγιωτίδη, Χρήστο Βαλαβανίδη, Κωνσταντίνο Τζούμα και Όλια Λαζαρίδου. Με την ταινία του αυτή έθεσε ερωτήματα που παρέμεναν στο περιθώριο μιας πολιτικοποιημένης εποχής. Ο τίτλος της έγινε το σύνθημα μιας γενιάς που έβλεπε να ξεθωριάζουν τα οράματα του γαλλικού Μάη και να ξεπροβάλλει μπροστά της μια σκληρή εποχή, όπου δεν θα υπήρχε χώρος για ρομαντικά προστάγματα.
   Την ταινία αυτή την αφιέρωνω σ΄όλους τους φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, επιτυχόντες και μη επιτυχόντες,  για την προσπάθεια που κατέβαλαν μέσα σ΄αυτές τις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές  συνθήκες που βιώνει η Ελληνική Οικογένεια που  βιώνει η Ελληνική Νεολαία. Σας προτρέπω λοιπόν αγαπητοί υποψήφιοι να τη δείτε για δύο κυρίως λόγους. Πρώτος λόγος είναι ότι τα μηνύματα που απορρέουν από την ταινία  πολιτικά και κοινωνικά ,είναι πάντα επίκαιρα και ο Δεύτερος λόγος είναι ότι η ταινία αυτή είναι της εποχής που οι περισσότεροι από τους  γονείς σας ήταν τότε στην ηλικία που είστε εσείς σήμερα. Έτσι μπορείτε να δείτε πως μεγάλωσαν με τι ιδέες γαλουχήθηκαν οι πατεράδες σας.
   Ας επανέλθουμε όμως στα σχολεία της περιφέρειας . Τα σχολεία αυτά αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες δυσκολίες. Οι μαθητές είναι παιδιά κυρίως βιοπαλαιστών μεσαίου ή και χαμηλού οικονομικού εισοδήματος (αγρότες ,  επαγγελματίες , δημόσιοι υπάλληλοι , αυτοαπασχολούμενοι  κυρίως στον τουρισμό όταν το σχολείο βρίσκεται σε τουριστική περιοχή) . Τα παιδιά αυτά συνήθως κατοικούν μακριά από τα σχολεία, έρχονται ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες κάτω από αντίξοες συνθήκες στα σχολεία , πολλές φορές καθυστερημένα όταν αργεί το λεωφοείο ή το ταξί να τα φέρει.Αρκετά απ΄αυτά πριν έρθουν σχολείο κάνουν τις πρωινές αγροτικές δουλειές όπως είναι το πότισμα των ζώων .
    Τα παιδιά αυτά και οι γονείς τους εμπιστεύονται το δημόσιο σχολείο και δίνουν Πανελλήνιες Εξετάσεις μέσα από αυτό και πετυχαίνουν. Πετυχαίνουν και όταν ακόμη τα θέματα είναι τα δυσκολότερα θέματα της τελευταίας δεκαετίας, πετυχαίνουν και όταν τα θέματα δεν είναι μέσα στο διδκτικό τους σχολικό  βιβλίο αλλά είναι μέσα από βιβλία μεγαλοεκδοτών , όταν απυθύνονται για τους μαθητές των μεγάλων αστικών πόλεων οι οποίοι θα πάνε στους <<ειδικούς>> φροντιστές για να τους τα <<ακουμπήσουν>> αδρά . Βλέπετε υπάρχουν ειδικοί <<εκθεσιολόγοι>> , ειδικοί <<στην μαθηματική ανάλυση>> κ.λ.π.
   Ας πάμε όμως στο σχολείο που έχω την τιμή να υπηρετώ ως διευθυντής. Αναφέρομαι στο Γενικό Λύκειο Σάμης Κεφαλονιάς . Μιλώ λοιπόν με στοιχεία.Στο Γενικό Λύκειο Σάμης φοίτησαν το σχολικό έτος 2012 - 2013 τριάντα δύο μαθητές σε δύο τμήματα Γενικής Παιδείας. Στο σχολείο έγιναν και οι τρείς κατευθύνσεις , θεωρητική , θετική και τεχνολογική. Αποφοίτησαν και οι τριάντα δύο . Τριάντα έδωσαν Παννελαδικές Εξετάσεις και μόνο δύο μαθητές έλαβαν απολυτήριο με εδοσχολικές εξετάσεις . Από τους τριάνττα μαθητές οι δεκα έξι πέρασαν σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ..Από τους δεκατέσερρις που δεν μπήκαν οι δέκα έπισαν την βάση με τα λιγόετερα μόρια και θα μπορούσαν να είχαν εισαχθεί στις σχολες αυτές αρκεί να τις είχαν δηλώσει.
  Επιτρέψτε μου να κάνω ειδική αναφορά σ΄αυτά τα παιδιά ανφέροντας στα όλα με τα μικρά τους ονόματα.Αρχίζω με την Αγγελική τη σημαιοφόρο του σχολείου που πέτυχε μηχαλόγος - αεροναυπηγός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Είμαι σίγουρος ότι η Αγγελική εάν διαβάσει αυτό το άθρο θα στεναχωρηθέι, γιατί δεν της αρέσει να προβάλλεται.Συνεχίζω με την Ματίνα την Ελένη και τον Νικόλα που πέρασαν και οι τρείς Πολιτικοί Μηχανικοί στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Οι πατεράδες και των τριών παιδιών είναι απόφοιτοι του 1979 από το ίδιο σχολείο το Λύκειο Σάμης.
 Σήμερα το πρωί ήταν στο σχολείο οι γονείς του Νικόλα ,  ο Ανδρέας  και η Ευριδίκη , οι οποίοι με δάκρυα στα μάτια ευχαρίστησαν εμένα και τους παριστάμενους καθηγητές , τη Στέλλα και το Βασίλη, καθώς και όλους τους υπόλοιπους καθηγητές; για την προσπάθεια που καταβάλαμε για αυτά τα παιδιά. Η κυρία Ευριδίκη μας εκμυστηρεύθηκε ότι είχε τη δυνατότητα να στείλει το παιδί της σε σχολείο των Αθηνών , όμως προτίμησε το δικό μας σχολείο. Την ευχαριστούμε από το βάθος της καρδιάς μας αυτή και όλους τους γονείς που μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους. Άραγε κύριε Υπουργέ Παιδείας υπάρχει καλύτερη αξιολόγηση απ΄αυτή? Τη δικιά σας ούτε τη θέλουμε αλλά ούτε και τη φοβόμαστε. Χίλια ευχαριστώ σ΄οσους γονείς επικοινώνησαν μαζί μου και με ευχαρίστησαν εμένα προσωπικά αλλά και όλους τους καθηγητές του σχολείου.Αναφέρομαι στους γονείς Χρήστο, Ζαφείρω , Μαργαρίτα , Γεράσιμο αλλά και σε όλους τους άλλους που δεν μπορέσαμε σήμερα να επικοινωνήσουμε. Γνωρίζω πολύ καλά ότι και αυτοί έχουν την ίδια άποψη.
  Ιδιαίτερη αναφορά κάνω στη Σπυριδούλα τη Πρόεδρο του Δεκαπενταμελούς που πέτυχε στη σχολή Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιά . Καλή σταδιοδρομία Σπυριδούλα να αγωνίζεσαι πάντα για το δίκαιο. Συγχαρητήρια στη Σοφία που μπήκε στη σχολή που αποφοίτησα δηδαδή στο Μαθηματικό του Πανεπιστημίου Αθηνών.
  Ιδιαίτερα συγχαρητήρια στη Μαρία (Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου) , στη Μαρία (Διοίικηση Επιχειρήσεων Πειραιάς), στη Ευαγγελία (Πολιτισμική Τεχνολογία Μυττιλήνη) , στον Ανέστη (Ηλεκτρολόγο Μηχανικό ΤΕΙ Πάτρα) , στην Αιμιλία (Περιβάλλοντος Μυτιλήνη) , Κώστα (Ηλεκτρονικών Μηχανικών Λαμία},Ρεγγίνα (Τεχνολογία Ηχου Ληξούρι) γιατί όταν σκέφτομαι τα παιδιά με τις ιδαίτερες συνθήκες και τις αγροτικές ασχολίες που προανέφερα εσείς μου έρχεστε στο μυαλό.
  Συγχαρητήρια σους αρνητές των πάντων Βαγγέλη (Επιστήμη Υπολογιστών Ηράκλειο) και Παναγιώτη (Μηχανικών Πληροφορικής Πάτρα)..
 Άφησα τελευταίο το Διονύση. Ο Διονύσης μπήκε Πολιτικός Μηχανικός στο ΤΕΙ Λάρισας. Ο Διονύσης  είναι ο μαθητής  , ο άνθρωπος. Δουλεύει για την οικογένεια του,  δουλεύει για το χωριό του , δουλεύει για το κοινωνικό σύνολο. ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΟΠΟΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΕΘΕΣΑ. Διονύση θα μας λείψεις , Όποτε μπορείς ας έρχεσαι να ποτίζουμε τα δέντρα του σχολείου.
  Δεν θα παραλείψω να συγχαρώ  τους περσυνούς απόφοιτους Αιμίλιο(Πληροφορικών Συστημάτων Σάμος) και Σταύρο(Ηλεκτρολόγο Μηχανικό ΤΕΙ Πάτρα) που πέρασαν με το 10%.
   Τελειώνοντας θα συγχαρώ  και όλους όσους δεν πέτυχαν . Η ζωή τώρα ξεκινά για όλους σας . Οποιοι από εσάς θέλετε να ξανάδόσετε το σχολείο από το Σεπτέμβρη θα είναι ανοικτό και θά είναι δίπλα σας.
    Ειδική αναφορά στο Μάριο και στο Χρήστο. Παιδιά θα είμαι πάντα δίπλα σας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου